Mivel a fitnesz iparban számos tevékenységi kör létezik, ezért a HUREPS feladata az, hogy az úgynevezett „regisztrációs minősítés” által elismerje a hivatásos edzők egyéni teljesítményét. Habár az HUREPS-be való belépés szakképzettséghez kötött, a szervezet elismer egyéb eredményeket és az iparágban szerzett tapasztalatot is. Minden egyes tevékenységi körhöz a szükséges szakképzettséget három „összetevő” illetve „rész” - a készségek, a szaktudás és szakértelem - határozza meg. A szakképzettség részei olyan alapvető előírások, melyeket a EuropeActive (korábbi Európai Egészségfejlesztési és Fitnesz Szövetség, EHFA) fejlesztett ki.

Az EuropeActive minősítő tanácsát az iparág szakemberei, munkáltatók és gyakorló edzők alakítják Európa minden részéről. Feladatuk az, hogy meghatározzak milyen készségek, szaktudás, és szakértelem szükséges ahhoz, hogy a hivatásos edzők biztonságosan, eredményesen és legálisan végezzék munkájukat. A kidolgozott előírásokat alkalmazó oktató intézményeket egymástól függetlenül ellenőrizhetik a képzési, vizsgáztatási és értékelési feladatok helyes és szakszerű elvégzésének szavatolása érdekében.

Az EuropeActive előírásainak alapja az Európai Szakképzési Keretrendszer (EQF), ami nem más, mint egy közös európai hivatkozási rendszer, mely összeköti a különböző országok képzési rendszereit és „összehangolóként” értelmezhetőbbé teszi azokat.

Az EREPS által elismert tevékenységi körök és a kiadott regisztrációs minősítés a következő besorolás alapján működik:

EQF 2. szint Fitnesz asszisztens
EQF 3. szint

Fitnesz oktató
Csoportos fitnesz oktató
Aqua fitnesz oktató

EQF 4. szint

Személyi edző
Pilates oktató

EQF 5. szint

Egészség tréner
Pre-diabetes specialista


Az EQF rendszer magába foglalja az általános-és felnőtt képzést, a szakképzést- és oktatást, valamint a felsőoktatást is. A képzések minden típusára vonatkozik a kötelező iskolai tanulmányoktól kezdve egészen a legmagasabb szintű akadémiai és szakmai, illetve szakképzéses oktatási szintekig.

Az EQF középpontjában az a nyolcszintes hivatkozási rendszer áll, mely meghatározza, hogy a tanuló – a tanulási folyamat eredményeképpen – mit tud, mit ért és mire képes attól függetlenül, hogy hol szerezte meg szakképzettségét. Az egyes EQF hivatkozási szintek fókusza átkerült a tudás bevitelét hangsúlyozó (a tanulás hossza és az oktatási intézmény típusa a meghatározó) hagyományos megközelítésről a tanulás eredményét (a készségek, az ismeretek és a szakértelem a fő szempont) kiemelő szemléletre. A tanulás eredménye az, ami meghatározza, hogy a tanuló mit tud, mit ért és mit képes elvégezni miután teljesítette a képzést; ez szolgál alapul a HUREPS által elismert teljesítmény illetve a regisztrációs minősítés megszerzéséhez.

Minden HUREPS-minősített tevékenységi kör (lásd fent) az EQF tanulási eredményekkel együtt kerül meghatározásra. Bővebb információ a tevékenységi körök leírásáról az EHFA honlapján található.

 

Az Európai Szakképzési Keretrendszer (EQF) szintjeinek meghatározó elemei

 

EQF szint

 

 

Szaktudás

 

Készség

 

Szakértelem

 

A 2. szint tanulási eredményei alapján

 

alapvető tárgyi tudás a munka vagy a képzés területén

 

alapvető kognitív-és gyakorlati készségek feladatok elvégzéséhez, rutin problémák megoldásához a megfelelő információ, egyszerű szabályok és eszközök segítségével

 

felügyelet mellett és némi önállósággal munkát végez vagy tanul

 

A 3. szint tanulási eredményei alapján

 

tárgyi tudás, alapelvek, folyamatok és általános összefüggések ismerete a munka vagy a képzés területén

 

 

kognitív-és gyakorlati készségek skálájából kiválasztja a megfelelőt a feladatok elvégzésére és a probléma megoldására

alapmódszerek, eszközök, anyagok és információ használata

 

felelősséget vállal a munka vagy a képzés területén elvégzett feladatokért

 

viselkedését a probléma megoldása során a körülményekhez alakítja

 

A 4. szint tanulási eredményei alapján

 

széleskörű tárgyi-és elméleti tudás a munka vagy a képzés területén

 

 

kognitív-és gyakorlati készségek skálája sajátos problémák megoldására a munka vagy a képzés területén

 

általában előrelátható, de meg is változható munka-és tanulási környezetben önállóan szervezi tevékenységét

mások rutinszerű munkáját ellenőrzi, némi felelősséget vállal mások értékelése és  fejlődése területén

 

A 5. szint tanulási eredményei alapján

 

átfogó, speciális, tárgyi-és elméleti tudás a munka vagy a képzés területén; felfogja tudása határait

 

összetett kognitív-és gyakorlati készségek skálája elvont problémák kreatív megoldásához

 

szervező-és felügyelő feladatok elvégzése a munka vagy a képzés területén váratlan változások esetén is

nyomon követi és fejleszti maga és mások teljesítményét

Megjegyzés: Az 1. illetve a 6.-8. szintek meghatározását szintén tartalmazza az EQF rendszer, de ezek jelenleg nem használatosak a fitnesz területén.